مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 شهریور 1400 ساعت 06:402021-08-30فرهنگي

«در انتظار گودو» از داود رشیدی تا امیررضا کوهستانی/ 53 سال گذشت!


اجرای نمایش «در انتظار گودو» به کارگردانی امیررضا کوهستانی در شامگاه دوشنبه 7 شهریور به زنده یاد داود رشیدی تقدیم شد که حدود 53 سال قبل برای اولین بار این نمایشنامه را در ایران به صحنه برد.

- ، گروه نمایش در انتظار گودو به کارگردانی امیررضا کوهستانی که با حضور الهام کردا، لیلی رشیدی، مونا احمدی و مهین صدری در فضای باز پردیس تئاتر و موسیقی باغ کتاب اجرا می شود، اجرای خود در شامگاه یکشنبه 7 شهریور را با حضور احترام برومند به زنده یاد داود رشیدی تقدیم کرد.

احترام برومند نیز با اشاره به پنجمین سال درگذشت زنده یاد داود رشیدی، یادآور شد: 53 سال قبل یعنی در سال 1347 داود رشیدی نمایش در انتظار گودو را برای اولین بار در ایران اجرا کرد که اجرای این نمایش نقطه عطفی در تاریخ تئاتر مدرن ایران بود.

وی ادامه داد: رشیدی به همراه پرویز صیاد نمایشنامه را ترجمه کردند و به همراه سیروس افهمی و پرویز کاردان نمایش را در سالن تئاتر حجاب فعلی (ایران-آمریکای سابق) به صحنه بردند.

نکته جالب این است که داود رشیدی در نمایش نقش دی دی را ایفا کرد و حال 53 سال بعد لیلی رشیدی نیز در این نقش روی صحنه رفته است.

برومند به ذکر اطلاعاتی درباره اجرای نمایش در انتظار گودو زنده یاد داود رشیدی در شب های شعر مجله خوشه پرداخت و گفت: در آن زمان به پیشنهاد زنده یاد نجف دریابن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«در انتظار گودو» از داود رشیدی تا امیررضا کوهستانی/ 53 سال گذشت!

«در انتظار گودو» از داود رشیدی تا امیررضا کوهستانی/ 53 سال گذشت!