موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - همسان سازي حقوق - همسان سازي حقوق بازنشستگان - قهرماني پرسپوليس - سازمان برنامه - كارشناس داوري - بازنشستگان تامين اجتماعي - انتخابات رياست جمهوري - سازمان برنامه و بودجه - رييس سازمان - انجمن علمي مهندسي مالي - پرچم لا اله الا الله - طرز تهيه ميني چيز كيك - امام جمعه اهل سنت زاهدان - اصولگرايان مجلس - معدن سرب - اطعام علوي - بهزاد محمدي - سرمربي صنعت نفت - ورزشگاه اولدترافورد - خط دو قطار شهري شيراز - ماهواره اينترنتي - ارتعاش

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 شهریور 1400 ساعت 07:322021-08-30پزشكي

وضعیت شیوع سرطان دهان در ایران/علائم سرطان زبان را بشناسید


یک متخصص جراحی فک و صورت، با اشاره به اینکه سالانه 450 مورد جدید ابتلا به انواع سرطان های دهان در ایران گزارش می شود، شایع ترین علامت ابتلا به این نوع سرطان را تشریح کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، رضا تبریزی گفت: میانگین سنی بیماران مبتلا به سرطان زبان در کشور بین 50 تا 60 سال گزارش شده ولی این موضوع به این مفهوم نیست که امکان ابتلای جوان ترها به این سرطان صفر است.

وی با اشاره به اینکه سالانه 450 مورد جدید ابتلاء به انواع سرطان های دهان در ایران گزارش می شود، اظهار کرد: مهم ترین و شایع ترین علامت ابتلاء به سرطان های مربوط به دهان و زبان ایجاد زخم هایی در دهان و یا زبان است که باید بسیار جدی گرفته شود.

این متخصص جراحی فک و صورت با اشاره به اینکه معمولاً زخم هایی که در پی ابتلاء به سرطان زبان ایجاد می شود با درد همراه است، افزود: در صورتی که زخمی در دهان و یا زبان ایجاد شود و بعد از دو هفته بهبود پیدا نکرد باید در سریع ترین زمان ممکن به پزشک مراجعه شود.

تبریزی، میزان شیوع سرطان زبان در بین مردان ایرانی را 2 برابر زنان دانست و گفت: یک سوم سرطان های دهان در کشور مربوط به سرطان زبان است.

وی با بیان این مهم که سرطان دهان و به صورت اختصاصی سرطان زبان، بیماری درمان پذیر است، تاکید کرد: در اکثر موارد مبتلایان به سرطان زبان به دلیل درد و زخم های ط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت شیوع سرطان دهان در ایران/علائم سرطان زبان را بشناسید

وضعیت شیوع سرطان دهان در ایران/علائم سرطان زبان را بشناسید