مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 شهریور 1400 ساعت 07:502021-08-30بين الملل

راه دشوار کشورهای عربی برای عادی سازی روابط میان الجزایر و مراکش


به دنبال تشدید تنش در روابط دیپلماتیک میان الجزایر و مراکش، کارشناسان روابط در دو کشور بازگشت این روابط به روال عادی خود علی رغم میانجیگری طرف های مختلف ازجمله قطر و عربستان و مصر در این زمینه را بعید دانستند.

- به دنبال تشدید تنش در روابط دیپلماتیک میان الجزایر و مراکش، کارشناسان روابط در دو کشور بازگشت این روابط به روال عادی خود علی رغم میانجیگری طرف های مختلف ازجمله قطر و عربستان و مصر در این زمینه را بعید دانستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شبکه الحره در گزارشی اعلام کرد که سلطان بن سعد المریخی، وزیر خارجه قطر چند روز پس از بحران در روابط مراکش و الجزایر با مصطفی بوطوره، سفبر الجزایر در دوحه دیدار کرد.

طبق این گزارش، این دیدار در حالی انجام شده است که کشورهای عربی دیگری نیز در تلاش برای حل و فصل اختلافات میان مراکز و الجزایر هستند.

سعید صدیقی، استاد روابط بین الملل در دانشگاه سیدی محمد بن عبدالله مراکش نوشت: علی رغم احتمال میانجیگری قطر برای حل و فصل بحران مذکور؛ کشورهای دیگری نیز در اتحادیه عرب در تلاش برای ایفای نقش میانجیگر در بحران روابط میان مراکش و الجزایر هستند.

صدیقی گفت که قطر، امارات و عربستان در تلاش برای ایجاد شرایط گفت وگو هستند، اما شرایط کلی و به ویژه مسائل پیچیده در روابط مراکش و الجزایر ما را درباره احتمال ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه دشوار کشورهای عربی برای عادی سازی روابط میان الجزایر و مراکش

راه دشوار کشورهای عربی برای عادی سازی روابط میان الجزایر و مراکش