مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 شهریور 1400 ساعت 10:402021-08-30اقتصادي

مکانیزه شدن حبوبات رؤیایی دست نیافتنی/اینجا کشاورزی سنتی برقرار است


خبرگزاری فارس لرستان- نسرین صفربیرانوند، به گفته کارشناسان توسعه مکانیزاسیون در کشاورزی علاوه بر افزایش بهره وری کاهش هزینه تولید و در نهایت کاهش قیمت محصولات کشاورزی را به دنبال دارد، این در حالی است که در استان به ویژه در بخش حبوبات توجه چندانی به این موضوع نشده است.

تمام دنیا و کشورهای پیشرفته به سمت کشت مکانیزه رفته اند و کشاورزی را اقتصادی کرد ه اند اما متاسفانه به دلیل دست خالی کشاورزان و خرده مالکی بودن اراضی در استان اقدام چندانی انجام نشده است، با وجود اینکه لرستان قطب تولید حبوبات در کشاورزی است اما کاشت، داشت و برداشت حبوبات همچنان سنتی است.

از طرفی گرانی وسایل مکانیزه سبب شده تا کشاورزان ازشیوه های سنتی در کشاورزی استفاده کنند که این موضوع علاوه بر بهره وری کمتر باعث فرسایش خاک و هدررفت آب می شود.

با وجود اینکه سازمان جهاد کشاورزی لرستان تسهیلاتی به کشاورزان پرداخت می کند اما همچنان افزایش قیمت ادورات را شاهد هستیم، نکته دیگر در بخش مکانیزاسیون بالا بودن عمر ادوات و ماشین آلات کشاورزی است.

به اعتقاد کارشناسان و صاحب نظران ، کشاورزی در لرستان با مکانیزه شدن فرسنگ ها فاصله دارد و بسیاری از کشاورزان مناطق مختلف استان نتوانسته اند به دلایل مختلف آن گونه که باید و شاید از مزیت های طرح های توسعه کشاورزی است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مکانیزه شدن حبوبات رؤیایی دست نیافتنی/اینجا کشاورزی سنتی برقرار است

مکانیزه شدن حبوبات رؤیایی دست نیافتنی/اینجا کشاورزی سنتی برقرار است