مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 شهریور 1400 ساعت 11:452021-08-30اقتصادي

سالانه 6 میلیارد دلار محصولات کشاورزی ایران صادر می شود


عضو هیأت مدیره تعاون روستایی ایران از صادرات سالانه 6 میلیارد دلار انواع محصولات کشاورزی کشورمان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سیدرحمت الله پریچهر روز دوشنبه در مراسم افتتاح سیلوی 15 هزار تنی شهر صاحب در شهرستان سقز اظهار کرد: سالانه بیش از 120 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در کشور تولید می شود که از این محل 6 میلیارد دلار صادرات داریم.

وی افزود: با وجود تحریم های ظالمانه شاهد رونق در بخش کشاورزی و ارتقای مکانیزاسیون در این عرصه هستیم و همین امر بر افزایش راندمان تولید در این حوزه افزوده است.

پریچهر خاطرنشان کرد: بیش از 18 درصد اشتغال کشور مرتبط به حوزه کشاورزی است و این حوزه ظرفیت بیشتری برای فراهم کردن مشاغل پایدار دارد.

وی افزود: باید به بازارهای هدف صادرات محصولات کشاورزی توجه ویژه ای کنیم و برنامه ریزی بلند مدتی برای حضور در بازارهای جهانی و منطقه ای داشته باشیم.

عضو هیأت مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران تصریح کرد: باید به دنبال تسهیل شرایط برای تولیدات کشاورزی صادرات محور هم در کشور باشیم و از همه ظرفیت ها در این راستا بهره ببریم.

پریچهر اظهار کرد: گسترش فعالیت تعاونی ها، مدیریت بهره برداری از محصولات کشاورزی، ایجاد یکپارچه سازی اراضی و شفافیت و قانون مداری در شبکه تعاونی های روستایی باید در دستور کار ق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سالانه 6 میلیارد دلار محصولات کشاورزی ایران صادر می شود

سالانه 6 میلیارد دلار محصولات کشاورزی ایران صادر می شود