مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 شهریور 1400 ساعت 16:252021-08-30پزشكي

سردار مومنی: منتظریم ببینیم طالبان در عمل با مواد مخدر در افغانستان مقابله می کند


دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه در حال حاضر 70 درصد معتادان متجاهر جمع آوری شده اند، گفت: در سال 97، 4200 نفر در تهران نگهداری می شدند و اکنون در تهران حدود 16 هزار معتاد متجاهر نگهداری می شود.

- دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه در حال حاضر 70 درصد معتادان متجاهر جمع آوری شده اند، گفت: در سال 97، 4200 نفر در تهران نگهداری می شدند و اکنون در تهران حدود 16 هزار معتاد متجاهر نگهداری می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سردار اسکندر مومنی در صد و چهل و سومین جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر درخصوص تولید داروی بوپره نورفین که آن را نقطه عطفی درتاریخ درمان اعتیاد دانست، از سازمان غذا و دارو، وزارت بهداشت و سازمان زندانها تشکر کرد و گفت: طی چند سال گذشته بحث بود که داروی بوپره نورفین به چرخه درمان ورود پیدا کند.

وی ادامه داد: موضوع درمان براساس داروی متادون بود که تقریبا 100 درصد مواد مخدر آگونیستی است اما داروی بوپره نورفین میتواند تحول ایجاد کند و شاید حدود 20 درصد داروی آگونیستی باشد و بقیه آن ترکیباتی هستند که اشتیاق مجدد را کم میکند و به عبارتی علاوه بر نگهدارنده، داروی درمان است که بدون تردید نقطه عطفی در تاریخ درمان کشور میشود، زیرا تقریبا می توان گفت 80_ 90 درصد افرادی که درمان میشوند دوباره به اعتیاد باز میگردند و دلیل آن ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سردار مومنی: منتظریم ببینیم طالبان در عمل با مواد مخدر در افغانستان مقابله می کند

سردار مومنی: منتظریم ببینیم طالبان در عمل با مواد مخدر در افغانستان مقابله می کند