مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 شهریور 1400 ساعت 20:402021-08-30سياسي

آسمان ابری کپی رایت با نگاهی به حاشیه اخیر قطعه همایون شجریان


قانون کپی رایت مسئله ای جدی است که همواره در عرصه فرهنگ و هنر جای بحث داشته و در دنیا قوانین سفت و سختی هم برای آن اعمال می شود.

تفاوتی هم نمی کند فردی که قانون کپی رایت را زیر پا گذاشته چه کسی و در چه جایگاهی است و دلایلش برای این کار چه بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، قانون کپی رایت در موارد بسیاری در کشورمان نادیده گرفته شده است و زمانی که فردی آن را زیر پا گذاشته، نه تنها در اغلب موارد این اتهام را به گردن نمی گیرد، بلکه اگر در اثری که منتشر کرده به صورت غیرقانونی یکی از سه مورد کپی برداری، الهام و یا کلاژ را انجام داده باشد، در صورت مقصر شمرده شدن، توجیهاتی را در راستای اقدام صورت گرفته، بیان می کند.

مصداق بارز این امر نیز آثاری است که هر از چند گاهی در تلویزیون، رادیو و یا فضای مجازی می شنویم و به محض پخش شدن کار، یاد و خاطره اثر اصلی برایمان تداعی می شود؛ درواقع این دست از کپی برداری ها و یا در موارد دیگر، الهام گرفتن ها حالت هایی است که مدام توسط هنرمندان مطرح تا کمتر شناخته شده تکرار می شود.

اخیرا شباهت های ساختاری قطعه آسمان ابری با آهنگسازی غلامرضا صادقی و صدای همایون شجریان با اثر نقش تو از احسان مطوری که سه سال پیش ساخته شده است، بحث برانگیز شده است و در نهایت اختلاف نظرهایی نسبت به کپی بودن یا نبودن اثر صادقی وجود دارد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آسمان ابری کپی رایت با نگاهی به حاشیه اخیر قطعه همایون شجریان

آسمان ابری کپی رایت با نگاهی به حاشیه اخیر قطعه همایون شجریان