مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 شهریور 1400 ساعت 03:102021-08-30اقتصادي

آبخیزداری ریسک سیل را در مازندران کاهش می دهد؟


کارشناسان معتقدند باید به دنبال مدیریت ریسک مخاطرات طبیعی در کشور بود، یعنی، وقتی حوزه های آبخیز، ایمنی شوند و آب را جذب کرده و در سلامت و پایداری بیشتر بمانند، - ریسک سیل کاهش می یابد و این امر مستلزم عدم تجاوز به حریم رودخانه در پایین دست است.

هرچند مردم کشور، از مازندران به عنوان قطب گردشگری و کشاورزی یاد می کنند اما برخی مشکلات، همچنان بر آن سایه انداخته و انگار اراده ای برای رفع کامل آن وجود ندارد.

به عنوان مثال کافی است در غرب مازندران، دو ساعت باران ببارد، آنجا است که مصائب مازندران با وقوع سیل آغاز می شود، موضوعی که محققان و اساتید کشور، معتقدند با طرح هایی چون آبخیزداری می توان سیل را کنترل کرد و یا اینکه از شدت اثر و خرابی آن کاست.

همچنین با توجه به وجود خشکسالی و بروز سیلاب ها و رواناب ها در کشور، ضرورت آبخیزداری و آبخوان داری به عنوان بهترین و علمی ترین روش مدیریت پایدار منابع آب بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد.

کارشناسان معتقدند آبخیزداری و آبخوان داری با ارائه راهکارهای پیشگیرانه کنترل و بهره برداری از رواناب ها و سیلاب ها در بخش های مختلف حوزه های آبخیز می تواند با جلوگیری و کاهش خسارات سیل، تهدید این نعمت الهی را به فرصت تبدیل کرده و کشور را در دوره های خشکسالی با کمترین تنش ناشی از کمی نزولات جوی روبرو ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آبخیزداری ریسک سیل را در مازندران کاهش می دهد؟

آبخیزداری ریسک سیل را در مازندران کاهش می دهد؟