مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 شهریور 1400 ساعت 03:252021-08-31اقتصادي

نیاز اعتباری ویژه برای مطالعه طرح های آبخیزداری خراسان جنوبی


خراسان جنوبی بیش از 7و نیم میلیون هکتار حوزه آبخیز دارد که از این میزان تاکنون به دلیل کمبود اعتبار فقط در یک میلیون 780 هزار هکتار مطالعات آبخیزداری انجام شده که این موضوع نشان دهنده اهمیت ویژه برای اعتبارات بیشتر در بخش مطالعه طرح های آبخیزداری دارد.

- خبرگزاری فارس- خراسان جنوبی؛ طرح های آبخیزداری برای اجرا نیاز به مطالعات بیشماری دارند که لازمه آن بودجه های بالایی است ولی مشکل اینجا است که برای مطالعات در این بخش بودجه زیادی در نظر گرفته نمی شود.

این در حالی است که اجرای طرح های آبخیزداری تا حد زیادی می تواند تهدیدات مربوط به حوزه کشاورزی، خشکسالی و سیلاب را کاهش دهد و تنش های آبی را کم کند و این موضوعات در استان کم باران و خشکی مانند خراسان جنوبی از اهمیت بیشتری برخوردار است که مسئولان باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

لازمه افزایش مطالعات آبخیزداری عباس محمدی دهیار روستای گلوباغ از شهرستان سربیشه با بیان اینکه با اجرای طرح های آبخیزداری 8 خانوار به این روستا بازگشته اند، گفت: در یک سال گذشته 8 روستا و قنات از سازه های آبخیزداری بهره مند شده اند.

وی بیان داشت: با این وجود به سازه های بیشتری نیاز است چرا که برخی از مناطق وجود دارد که رواناب مستقیم به کشور افغانستان می رود که اصلا خوب نیست و خرابی ها برای این منطقه است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیاز اعتباری ویژه برای مطالعه طرح های آبخیزداری خراسان جنوبی

نیاز اعتباری ویژه برای مطالعه طرح های آبخیزداری خراسان جنوبی