مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 شهریور 1400 ساعت 06:252021-08-31بين الملل

واشنگتن پست: آمریکا پیشنهاد طالبان برای حفظ کابل را رد کرده بود


درآستانه سقوط کابل، طالبان به آمریکایی ها پیشنهاد کرده بودند تا امنیت شهر کابل را برعهده بگیرند ولی آمریکایی ها نپذیرفتند.

- واشنگتن پست نوشت: درآستانه سقوط کابل، طالبان به آمریکایی ها پیشنهاد کرده بودند تا امنیت شهر کابل را برعهده بگیرند ولی آمریکایی ها نپذیرفتند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نوشته واشنگتن پست، هرج و مرج ایجاد شده پس از خروج غیرمنتظره و سریع اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان از کابل پس از ورود نیروهای طالبان به این شهر که حتی بدون اطلاع آمریکا صورت گرفت، دلیل یک جلسه محرمانه بین رهبران ارشد نظامی آمریکا در دوحه ، از جمله ژنرال کنت مک کنزی، فرمانده سنتکام و عبدالغنی برادر، رییس شاخه سیاسی طالبان شد.

در این ملاقات حضوری و شتابزده، برادر به مک کنزی گفت: ما مشکل داریم.

دو پیشنهاد داریم، یا شما [ارتش ایالات متحده] مسئولیت تأمین امنیت کابل را بر عهده بگیرد، یا به ما اجازه دهید که این کار را انجام دهیم.

اما بایدن، رییس جمهور آمریکا بر تصمیم خود مبنی بر خروج تمامی نیروهای آمریکایی از افغانستان راسخ بود و فروپاشی دولت افغانستان نظر او را تغییر نداده بود.

مک کنزی با آگاهی از این دستورات به برادر گفت که ایالات متحده فقط ماموریت تخلیه شهروندان آمریکایی، متحدان افغان و افراد در معرض خطر را دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واشنگتن پست: آمریکا پیشنهاد طالبان برای حفظ کابل را رد کرده بود

واشنگتن پست: آمریکا پیشنهاد طالبان برای حفظ کابل را رد کرده بود