مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 شهریور 1400 ساعت 08:052021-08-31فرهنگي

پول؛ نیاز اصلی ثبت جهانی محور ساسانی کرمانشاه  


با ثبت جهانی شدن منظر فرهنگی تاریخی اورامانات به عنوان دومین اثر ثبت جهانی شده کرمانشاه، جنب و جوش ها برای ثبت جهانی دیگر آثار تاریخی استان آغاز شده که یکی از آنها محور ساسانی است.

- ایسنا/کرمانشاه با ثبت جهانی شدن منظر فرهنگی تاریخی اورامانات به عنوان دومین اثر ثبت جهانی شده کرمانشاه، جنب و جوش ها برای ثبت جهانی دیگر آثار تاریخی استان آغاز شده که یکی از آنها محور ساسانی است.

محوری که تعدادی زیادی آثار شاخص و مهم از دوره ساسانی در چند شهرستان استان از جمله قصرشیرین، سرپل ذهاب و اسلام آبادغرب در آن وقع شده و از چندسال پیش بحث ثبت جهانی شدن آن و حتی الحاقش به محور ساسانی ثبت جهانی شده در استان فارس مطرح شد.

امین قهرمانی مدیر پایگاه محور ساسانی کرمانشاه در خصوص آخرین اقدامات انجام شده برای ثبت جهانی شدن این محور گفت: تاکنون کارهای خوبی در راستای تشکیل پرونده ثبت جهانی این محور انجام داده ایم، اما کماکان کارهای زیادی است که باید انجام شود.

وی تصریح کرد: علیرغم اینکه از زمان های گذشته تاکنون این محور را به واسطه وجود تعداد بناهای شاخص از دوره ساسانی به عنوان محور ساسانی می شناسند، اما در این محور آثار بسیار مهمی از دوره مادها و هخامنشی تا دوره ساسانی و از دوره ساسانی و اسلامی به بعد وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پول؛ نیاز اصلی ثبت جهانی محور ساسانی کرمانشاه  

پول؛ نیاز اصلی ثبت جهانی محور ساسانی کرمانشاه