مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 شهریور 1400 ساعت 09:052021-08-31سياسي

در صورت تقسیم برابر قدرت در افغانستان کناره گیری می کنم


مسعود گفت که حل و فصل قابل قبول با طالبان تنها در صورتی امکان پذیر است که جنبش دولت فراگیر و غیر متمرکز افغانستان را تشکیل دهد، وی همه گزینه های دیگر را برای نمایندگان مقاومت غیرقابل قبول می داند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فارس، احمد مسعود رهبر مقاومت در ولایت پنجشیر گفت اگر طالبان دولتی فراگیر ایجاد و آزادی و برابری شهروندان را تأمین کند، او حاضر است فعالیت های خود علیه این گروه را متوقف نموده و از سیاست کنار برود.

رهبر جبهه مقاومت در گفتگو با نشریه فارین پالیسی گفت: اگر طالبان قصد دارند قدرت را با همه به صورت برابر تقسیم و غیرمتمرکز کنند و تلاش های خود را برای برقراری عدالت، اعطای برابری و آزادی فردی و جنسیتی به همه مردم در افغانستان، متمرکز کنند، به سمت یک تشکیلاتی خواهیم رفت که مورد قبول همه باشد .

وی افزود: در غیراینصورت ما به مبارزه و مقاومت تا رسیدن به عدالت، برابری و آزادی ادامه خواهیم داد.

مسعود ادامه داد: دو سال پیش و زمانی که مردم احساس کردند توافق آمریکا و طالبان به وضعیت کنونی منجر خواهد شد از من درخواست کردند که به بسیج عمومی برای مقابله با طالبان اقدام کنم.

در حال حاضر حمایت مردم خود را داریم و هیچگاه اجازه نخواهیم داد که طالبان بر پنجشیر مسلط شود و بدون پشتیبانی مردم هیچگاه مقاومت کنونی شکل نمی گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در صورت تقسیم برابر قدرت در افغانستان کناره گیری می کنم

در صورت تقسیم برابر قدرت در افغانستان کناره گیری می کنم