مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 شهریور 1400 ساعت 12:102021-08-31پزشكي

واقعیت عینی وجود ندارد!


در یک آزمایش جدید فیزیک به نظر می رسد واقعیت با خودش در تضاد است و دانشمندان می گویند در واقع چیزی به عنوان واقعیت عینی وجود ندارد.

- در یک آزمایش جدید فیزیک به نظر می رسد واقعیت با خودش در تضاد است و دانشمندان می گویند در واقع چیزی به عنوان واقعیت عینی وجود ندارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، بر اساس یک مطالعه جدید که در یک سرور پیش چاپ به اشتراک گذاشته شده است، محققان یک آزمایش طولانی مدت را انجام داده اند و واقعیت های متفاوتی را آفریده اند که غیرقابل تطبیق هستند و ثابت کردند که می توان حقایق عینی را طوری ایجاد کرد که ویژگی هایی داشته باشند که به هم پیوسته نیستند.

بنابراین به نظر می رسد که واقعیت با خودش در تضاد است.

یوجین ویگنر برنده جایزه نوبل، یک آزمایش فکری را در سال 1961 توصیف کرد که یک پارادوکس غیر معمول در مکانیک کوانتومی را برجسته می کرد.

این آزمایش به طور مشخص، عجیب بودن جهان را وقتی دو ناظر، مانند ویگنر و دوستش، دو واقعیت متمایز را مشاهده می کنند، آشکار می کند.

از زمان طرح این آزمایش، فیزیکدانان از آن برای کشف ماهیت سنجش و اندازه گیری استفاده کردند، علاوه بر این ایده عجیب که آیا واقعیت های عینی واقعاً وجود دارند یا نه.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واقعیت عینی وجود ندارد!

واقعیت عینی وجود ندارد!