مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 شهریور 1400 ساعت 20:352021-08-31اقتصادي

آبیاری مزارع کشاورزی با فاضلاب در تبریز/ شهرداری مقصر اصلی آبیاری مزارع با فاضلاب


مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز گفت: یکی از معضلات این منطقه استفاده از آب فاضلاب برای کشاورزی است، چرا که گاه کشاورزان منطقه مجبور می شوند تا از آب فاضلاب استفاده کنند اما این امر تقصیر کشاورزان نیست بلکه باید شهرداری اجازه ورود آب فاضلاب به سطح مزارع را ندهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، فرامرز افشانی با بیان اینکه بخش کشاورزی یک بخش پویا و موثر در اقتصاد استان است، اظهار کرد: تبریز دارای چهار شهر، 2 بخش، 6 دهستان و 71 آبادی بوده و سالانه بالای 300 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این شهرستان تولید شده و بالای 200 هزار تن محصول نیز فرآوری می شود.

وی با اشاره به وجود 110 هزار هکتار مرتع در تبریز، افزود: بالای 98 درصد از این مناطق با ورود اداره منابع طبیعی سنددار شده است؛ همچنین 44 هزار هکتار اراضی کشاورزی نیز در این شهرستان وجود دارد که 22 هزار هکتار آن اراضی دیم و 22 هزار هکتار نیز اراضی آبی هستند.

وی از وجود 31 گلخانه با 108 واحد کوچک و بزرگ در تبریز خبر داد و گفت: در سطح 2000 هکتار از اراضی تبریز، سبزی و صیفی کشت شده و حتی به استان های همجوار نیز صادر می شود.

هرگونه فعالیت در جوار اراضی سبزیکاری تبریز باید با صیانت از این مزارع انجام گیرد و حتی به تازگی بر اساس مصوباتی که در تهران انجام گرفته و قرار است تا این مصوبه به استان ابلاغ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آبیاری مزارع کشاورزی با فاضلاب در تبریز/ شهرداری مقصر اصلی آبیاری مزارع با فاضلاب

آبیاری مزارع کشاورزی با فاضلاب در تبریز/ شهرداری مقصر اصلی آبیاری مزارع با فاضلاب