مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 شهریور 1400 ساعت 01:402021-08-31پزشكي

دو باکتری جداشده از لبنیات سنتی با خاصیت پروبیوتیک


پژوهشگران سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران و دانشگاه آزاد اسلامی شهر قدس، با انجام یک مطالعه، ایمنی دو باکتری پروبیوتیک جدا شده از محصولات لبنی سنتی ایران را ارزیابی کردند.

- پژوهشگران سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران و دانشگاه آزاد اسلامی شهر قدس، با انجام یک مطالعه، ایمنی دو باکتری پروبیوتیک جدا شده از محصولات لبنی سنتی ایران را ارزیابی کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، امروزه مصرف پروبیوتیک ها در جوامع مختلف به سرعت در حال گسترش است.

بر اساس تعریف سازمان جهانی بهداشت پروبیوتیک ها میکروارگانیسم های زنده هستند که در صورت مصرف به میزان مناسب، می توانند سبب ارتقای سلامت میزبان شوند.

این میکروارگانیسم ها اثرات سلامتی بخشی مانند بهبود سلامت روده، تقویت سیستم ایمنی بدن، جلوگیری از اسهال حاد ناشی از مصرف آنتی بیوتیک ها و سرطان، کاهش علائم عدم تحمل لاکتوز، تنظیم سطح کلسترول و کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی دارند.

باکتری های پروبیوتیک باید بی خطر، فاقد قدرت بیماری زایی و تولید سم و دارای منشا کاملاً مشخص باشند و به طور کلی پروبیوتیک ها نباید هیچ یک از ویژگی های خاص باکتری های بیماری زا مانند قدرت استقرار و تهاجم به بافت های بدن، جایگزینی در لایه های زیرین بافت ها و نفوذ به بدن را داشته باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دو باکتری جداشده از لبنیات سنتی با خاصیت پروبیوتیک

دو باکتری جداشده از لبنیات سنتی با خاصیت پروبیوتیک