مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 شهریور 1400 ساعت 05:352021-09-01اقتصادي

بانک مرکزی در حال راه اندازی رمز ارز ملی است


یک مقام مسئول در نظام بانکی از ورود بانک مرکزی به طراحی رمز ارز داخلی و طراحی آیین نامه های آن خبر داد.

- ، اسماعیل لله گانی صبح امروز در همایش بانکداری اسلامی در خصوص نگاه بانک مرکزی به رمز ارزها گفت: بانک های مرکزی در دنیا به این سمت رفته اند که به رمز ارزها توجه کنند.

صندوق بین المللی پول و بانک جهانی نیز به مسئله رمز ارزها توجه کرده و 80 بانک مرکزی دنیا نسبت به صدور رمز ارز با پشتیبانی بانک مرکزی اقدام کردند.

لله گانی با بیان اینکه بانک مرکزی نیز باید رمز ارز اختصاصی منتشر کند، تصریح کرد: رمز ارزهاهای بانک مرکزی معادل دیجیتال برای پول رسمی هر کشور است که باید شرایطی همچون پذیرش جهانی را دارا باشند و از سوی بانک های مرکزی منتشر شده باشند.

مدیر عامل بانک وابسته به وزارت رفاه تأکید کرد: رمزارزهای اختصاصی هر بانک مرکزی یا CBDC در دو نوع عمده فروشی و خرده فروشی از سوی بانک های مرکزی منتشر می شود که در کشورهای پیشرفته به دلیل امکان عرضه نوع عمده فروشی آن در شبکه های بین المللی بیشتر به سمت استفاده از این مدل حرکت شده است.

وی با بیان اینکه CBDC ها به صورت آفلاین قابل استفاده هستند، گفت: برخلاف رمزارزها CBDC ها مانند سکه و اسکناس رایج هر کشور دارای رقم رسمی هستند و از اعتبار و پشتوانه بانک مرکزی برخوردارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بانک مرکزی در حال راه اندازی رمز ارز ملی است

بانک مرکزی در حال راه اندازی رمز ارز ملی است