مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 شهریور 1400 ساعت 07:152021-09-01بين الملل

پوتین: حضور 20 ساله آمریکا در افغانستان تنها منجر به تراژدی شد


رییس جمهوری روسیه امروز چهارشنبه گفت، ایالات متحده 20 سال حضور خودش را در افغانستان حفظ کرد و تلاش داشت مردم آن را متمدن کند اما حضور آن در این کشور تنها موجب تراژدی شد.

- رییس جمهوری روسیه امروز چهارشنبه گفت، ایالات متحده 20 سال حضور خودش را در افغانستان حفظ کرد و تلاش داشت مردم آن را "متمدن" کند اما حضور آن در این کشور تنها موجب تراژدی شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه در نشستی با محصلان روس گفت: در مورد رویدادهایی که چندان دور از ما اتفاق نمی افتد، در افغانستان .

به مدت 20 سال نیروهای آمریکایی در آنجا حضور داشتند و به مدت 20 سال تلاش کردند تا مردم محلی را متمدن کنند؛ به معنای وسیع تر، هنجارها و استانداردهای خود را تحمیل کنند، از جمله موارد مرتبط با سازمان سیاسی این جامعه.

این امر فقط منجر به فاجعه شد، هم برای کسانی که این کار را کردند -ایالات متحده- و حتی بیشتر برای افرادی که در افغانستان زندگی می کنند.

روز سه شنبه آمریکا به 20 سال اشغالگری در افغانستان پایان داد و این کشور به آشوب کشیده شده دوباره تحت تسلط طالبانی قرار گرفت که ایالات متحده در 2001 به بهانه عزل آن به افغانستان رفته بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پوتین: حضور 20 ساله آمریکا در افغانستان تنها منجر به تراژدی شد

پوتین: حضور 20 ساله آمریکا در افغانستان تنها منجر به تراژدی شد