مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 شهریور 1400 ساعت 07:252021-09-01اجتماعي

گنبد نمکی کنار سیاه؛ جاذبه ای کم نظیر در ایستگاهِ انتظار ثبت جهانی


فیروزآباد فارس با وجود جاذبه های گردشگری شهری، روستایی و عشایری در کشور شناخته شده و می توان آن را جزء شهرستانهای خوش آب و هوای کشور توصیف کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از فیروزآباد، فیروزآباد یکی از مهم ترین مناطق گردشگری استان فارس محسوب می شود که آثار ارزشمند تاریخی بسیاری را در دل خود جای داده است.

البته جاذبه های گردشگری فیروزآباد به آثار تاریخی این منطقه محدود نبوده و جاذبه های طبیعی منحصر به فرد این دیار بهانه ای برای سفر به فیروزآباد خواهد بود.

گنبد نمکی کنار سیاه،  یکی از منحصر به فردترین گنبد نمکی ایران است که  در فاصله 90 کیلومتری جنوب شرقی شیراز و در فاصله 20 کیلومتری جنوب غرب شهرستان فیروزآباد قرار دارد.

دستیابی به گنبد از جاده آسفالته فیروزآباد به فراشبند امکان پذیر است.

مسئول ممیزی اراضی منابع طبیعی و آبخیزداری فیروزآباد در گفت و گو با خبرنگار فارس گفت: گنبدهای نمکی علاوه بر اهمیت زمین شناختی، به دلیل تاثیری که بر روی منابع آب و خاک مناطق اطراف خود دارند، از اهمیت قابل توجهی برخوردارند که گنبد نمکی کنارسیاه یکی از این گنبدها است.

رنجبر بیان کرد: این گنبد وسعتی حدود 37/5 کیلومتر مربع دارای ارتفاع بیشینه 190 و کمینه 1500 متر از سطح دریا می باشد که فقط تعدادی از کشورها،  گنبد نمکی دارند که آن ها هم کوچک هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گنبد نمکی کنار سیاه؛ جاذبه ای کم نظیر در ایستگاهِ انتظار ثبت جهانی

گنبد نمکی کنار سیاه؛ جاذبه ای کم نظیر در ایستگاهِ انتظار ثبت جهانی