مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 شهریور 1400 ساعت 09:302021-09-01پزشكي

مبتلایان به کرونا در چه صورتی نیاز به اسکن ریه دارند؟


رییس بخش عفونی بیمارستان لقمان حکیم گفت: کرونا مثبت ها تنها در صورت تنگی نفس و یا پایین آمدن اکسیژن خون و آن هم با نظر پزشک نیاز به انجام سی تی اسکن دارند.

- جی پلاس، شروین شکوهی با اشاره به اینکه درمان های خودسرانه در مبتلایان به کووید 19 در بیشتر موارد وضعیت بیمار را وخیم تر می کند، اظهار کرد: بهترین و مؤثرترین درمان کرونا عمل به توصیه های پزشک، استراحت و مصرف مایعات فراوان است.

مهر نوشت؛ وی ضمن انتقاد از انجام خودسرانه و یا اصرار نابجای برخی مبتلایان به کرونا مبنی بر انجام سی تی اسکن، خاطرنشان کرد: کرونا مثبت ها تنها در صورت تنگی نفس و یا پایین آمدن اکسیژن خون و آن هم با نظر پزشک نیاز به انجام سی تی اسکن دارند.

به گفته این متخصص عفونی، بیماران مبتلا به کرونا خصوصاً افرادی که در منزل تحت درمان هستند و علامت های جدی و خطرناک ندارند به هیچ عنوان نیاز به سی تی اسکن، تجویز آنتی بیوتیک، کورتن، داروهای ضد ویروسی و دگزامتازون و…، ندارد.

وی با بیان اینکه مراجعه بیماران در دو یا سه روز اول ابتلاء به کرونا به بیمارستان و درخواست سی تی اسکن غیرضروری است، گفت: غالباً با هر سی تی اسکن به اندازه 170 تا 180 عکس ساده اشعه به بیمار وارد می شود، این عمل بی مورد ضررهای بی شماری مانند سرطان سینه و تیرویید را در پی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبتلایان به کرونا در چه صورتی نیاز به اسکن ریه دارند؟

مبتلایان به کرونا در چه صورتی نیاز به اسکن ریه دارند؟