مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 شهریور 1400 ساعت 09:452021-09-01اقتصادي

تدوین لوایح بانکی به کارگروهی زیر نظر سران قوا سپرده شود


رییس کل اسبق بانک مرکزی با بیان اینکه طرح قانون بانک مرکزی باید از دولت بیرون بیاید، گفت: ممکن است تعارض منافع هایی در دولت وجود داشته باشد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، ولی الله سیف در دومین روز از سی و یکمین همایش بانکداری اسلامی با اشاره به اقدامات بانک مرکزی در دوره مسئولیت وی برای ساماندهی موسسات غیرمجاز اظهار داشت: چندین موسسه غیرمجاز با منابع زیاد شکل گرفته بودند و به عنوان نمونه یکی از اینها 12 هزار میلیارد تومان سپرده به دست آورده بود و با این پول ها کارهای زیادی در کشور می توانست انجام دهد.

وی افزود: حتی کار به جایی رسید که 90 نماینده مجلس نامه ای در حمایت از این موسسه اعتباری غیرمجاز نوشتند.

رییس کل اسبق بانک مرکزی با اشاره به ناترازی در شبکه بانکی و از بین رفتن بخشی از سپرده بانک ها، گفت: باید مشکل ناترازی بانک ها و تا زمانی که این مشکل حل نشود رشد نقدنیگی از 22-23 درصد کمتر نخواهد آمد و این مایه تورم در کشور است.

وی تصریح کرد: در زمان شروع کار من در بان مرکزی نرخ تورم حدود 40 درصد بود و در سال 95 و 96 دو سال تورم تک رقمی داشتیم و بعد از انقلاب دو سال پشت سر هم تورم تک رقمی نداشتیم.

در شرایطی این اتفاق افتاد که در سال 92 تورم همراه با رکود بود، اما در سال 95 و 96 در عین کنترل تورم، رشد اقتصادی هم به سطح مطلوبی رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تدوین لوایح بانکی به کارگروهی زیر نظر سران قوا سپرده شود

تدوین لوایح بانکی به کارگروهی زیر نظر سران قوا سپرده شود