مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 شهریور 1400 ساعت 13:072021-09-01بين الملل

عراق/ اصلاح قانون اساسی ظرف 6 ماه، شرط مقتدی صدر


چند روز پس از آنکه صدر اعلام کرد به انتخابات آتی در تاریخ مقررش بازمی گردد، برخی مقامات دولت عراق و رهبران احزاب این کشور بر لزوم اصلاح قانون اساسی تاکید کردند.

- برخی منابع سیاسی عراق بندهای بیشتری از سند اصلاح قانون اساسی را که جنبش های سیاسی تعهد داده بودند در مقابل بازگشت مقتدی صدر، رهبر جریان صدر به دور رقابت های انتخاباتی در ماه آتی اجرا کنند، فاش کردند، این سند که مورد تایید صدر قرار گرفته شامل 16 بخش است که مهمترین آنها اصلاح قانون اساسی پس از برگزاری انتخابات است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه ای الشرق الاوسط، برخی نزدیکان صدر اظهار کردند: نسخه ای از سند اصلاح قانون اساسی عراق تحت عنوان سند ملی که او امضا کرده، یک نمونه تجدیدنظر شده و تغییر یافته از نسخه ای بود که در رسانه های عراق تحت عنوان سند گفت وگوی ملی منتشر شد و با مقایسه دو نسخه مشخص می شود که تفاوت آنها در این است که عبارات وارده در نمونه ای که صدر امضا کرد، روشن تر و الزام آورتر هستند.

در مقدمه سند اصلاح شده آمده است: گروه های سیاسی و فراکسیون های پارلمانی در دولت آتی که نمایندگان آنها هستند، ملزم به اجرای محتواها و زمان بندی های ذکر شده در سند هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عراق/ اصلاح قانون اساسی ظرف 6 ماه، شرط مقتدی صدر

عراق/ اصلاح قانون اساسی ظرف 6 ماه، شرط مقتدی صدر