مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 شهریور 1400 ساعت 05:352021-09-02پزشكي

فشار خون، عاملی برای مرگ بیش از 8.5 میلیون نفر در جهان


نتایج یک مطالعه بین المللی که با همکاری اساتید و محققان پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام گرفته است، نشان می دهد که فشار خون، - نتایج یک مطالعه بین المللی که با همکاری اساتید و محققان پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام گرفته است، نشان می دهد که فشار خون، با بیش از 8.

5 میلیون مرگ و میر در سال در سراسر جهان مرتبط است و عامل اصلی سکته مغزی، بیماری های قلبی ایسکمیک، سایر بیماری های عروقی و بیماری های کلیوی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بر اساس یافته های این مطالعه، پیشرفت در تشخیص، درمان و کنترل فشار خون بالا در بین کشورها بسیار متفاوت است، به صورتی که برخی از کشورهای با درآمد متوسط در حال حاضر از اکثریت کشورهای با درآمد بالا بهتر عمل می کنند.

رویکرد دوگانه کاهش شیوع فشار خون بالا از طریق پیشگیری اولیه و همچنین بهبود درمان و کنترل نه تنها در کشورهای با درآمد بالا بلکه در کشورهای با درآمد کم و متوسط نیز امکان پذیر است.

این پژوهش نشان می دهد که طی 30 سال گذشته، تعداد بزرگسالان (79-30 ساله) مبتلا به فشار خون در سراسر جهان دو برابر شده است و از 331 میلیون زن و 317 میلیون مرد در سال 1990، به 626 میلیون زن و 652 میلیون مرد در سال 2019 افزایش یافته است و بخش قابل توجه این روند افزایشی در کشورهای با درآمد ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فشار خون، عاملی برای مرگ بیش از 8.5 میلیون نفر در جهان

فشار خون، عاملی برای مرگ بیش از 8.5 میلیون نفر در جهان