مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 شهریور 1400 ساعت 06:052021-09-02اقتصادي

مجوز بهره برداری از منابع آبی سمیرم و فریدونشهر صادر شود


مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: ضروری است هر چه زودتر وزارت نیرو برداشت آب از منابع آبی فریدونشهر و سمیرم برای اصفهان را صادر کند.

- با بیان اینکه فرونشست زمین یکی از اصلی ترین آسیب های ناشی از برداشت بی رویه آب های زیرزمینی است، اظهار داشت: این پدیده نیز با توجه به برداشت بی رویه آب طی چهار دهه گذشته در استان اصفهان نیز مشاهده شده و خطر آن جدی است.

وی افزود: فرونشست در آبخوان های مستور و نیمه مستور که مواد آبرفتی آن تحکیم شده یا تحکیم نشده ایجاد می شود.

مدیرکل مدیریت بجران استانداری اصفهان با بیان اینکه نشست زمین منجر به کج شدن لوله های تأسیسات زیر زمینی، خرابی چاه ها، آسیب به ساختمان ها و ایجاد شکاف هایی در زمین می شود، ابراز داشت: توسعه کشاورزی سنتی و برداشت آب از هزاران حلقه چاه مجاز و غیرمجاز باعث شده که تاکنون شاهد وقوع این پدیده در کشور باشیم.

وی با بیان اینکه برداشت بی رویه آب های زیرزمینی همزمان با خشکسالی منجر به تشدید پدیده فرونشست در اصفهان شده است، گفت: خروج آب از لایه های زیرزمینی آب منجر به خالی شدن لایه های آبرفتی از آب و در نتیجه نشست زمین شده است.

تشدید فرونشست در 10 دشت اصفهان شیشه فروش با بیان اینکه در استان اصفهان پدیده فرونشست در دشت های مهیار شمالی، مهیار جنوبی، کاشان، فلاورجان، گلپایگان،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجوز بهره برداری از منابع آبی سمیرم و فریدونشهر صادر شود

مجوز بهره برداری از منابع آبی سمیرم و فریدونشهر صادر شود