مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 شهریور 1400 ساعت 06:552021-09-02دانش

ورود دسته دیگری از نخبگان بورسیه افغانستانی به کشور


پیرو اقدامات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای جذب نخبگان افغانستانی دسته دیگری از نخبگان بورسیه این کشور وارد کشور شدند.

- پیرو اقدامات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای جذب نخبگان افغانستانی دسته دیگری از نخبگان بورسیه این کشور وارد کشور شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دسته دیگری از نخبگان کشور افغانستان که مورد پذیرش دانشگاه علوم پزشکی یزد قرار گرفتند، مورد استقبال مسؤولان این دانشگاه قرار گرفتند.

سیدعلی حسینی، معاون توسعه روابط علمی و سرمایه انسانی مرکز تعاملات بین الملل علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت وگو با ایسنا، به تشریح جزییات جذب نخبگان افغانستانی پرداخت و توضیح داد: در سال 1399 از سوی سفیر این کشور پیامی به ما ارسال شد که 100 نفر در کنکور افغانستان شناسایی شده اند و بلافاصله ما با آنها تماس گرفتیم و از این تعداد 80 نفر آنها علاقه مند بودند که در دانشگاه های ایران در مقطع کارشناسی ادامه تحصیل دهند.

حسینی با بیان آنکه در آن زمان کشورهای عربستان، ترکیه و سایر کشورها فرصت داشتند تا از این افراد دعوت کنند، افزود: با توجه به اینکه انتخاب این برگزیدگان، ایران بود، ما با چند دانشگاه برای جذب این افراد برگزیده مذاکره کردیم و در نهایت پس از حدود چهار ماه 4 دانشگاه کشور آمادگی خود را برای جایابی و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورود دسته دیگری از نخبگان بورسیه افغانستانی به کشور

ورود دسته دیگری از نخبگان بورسیه افغانستانی به کشور