مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 شهریور 1400 ساعت 07:202021-09-02فرهنگي

آواز بهاری «تکم چی» اردبیل برای همیشه مسکوت شد


مبشر خوش الحان بهار و تکم خوان کوچه ها و محله های قدیمی اردبیل دار فانی را وداع گفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، موسی اصغرزاده، پیشکسوت تکم خوانی در اردبیل، پیر خیاط محله قدیمی فانتازیا و نویسنده و پژوهشگر فرهنگ عامه امروز بعد از 9 دهه زندگی در دیار دارالارشاد اردبیل، مهد فرهنگ و آیین های باستانی در سن 91 سالگی دار فانی را وداع گفت.

خیاطی خوش اخلاق و نویسنده ای خوش قلم که در کوچه و محله های قدیمی اردبیل با آواز خوش خود مبشر فصل سبزِ بهار بود، سال های طولانی با اجرای آیین باستانی تکم خوانی مردم اردبیل را با آواز خود آشنا و مأنوس کرده بود.

وی که در کنار خیاطی به نویسندگی نیز مشغول بود در طول زندگی خود چند آثار مکتوب در زمینه فرهنگ عامه به جامعه اردبیل تقدیم کرد و کتاب فرهنگ عامیانه دارالارشاد اردبیل از آن جمله مهمترین آثار به چاپ رسیده این نویسنده پیشکسوت است.

این نویسنده و خیاط اردبیلی که مردم بیشتر او را به عنوان تکم خوان محله های قدیمی می شناسند، در خیاط خانه خود با تلفیق خلاقیت و رنگ های زیبا و چشم نواز عروسک های تکم ساخته و به خیاطی کوچک خود صفای بیشتری می داد.

موسی اصغرزاده متولد شهرستان مشگین شهر و بزرگ شده شهر اردبیل بود که در سال 1309 چشم به جهان گشوده و در طول زندگی در کنار علایق و دغدغه های فردی گامی ماندگار در حوزه فرهنگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آواز بهاری «تکم چی» اردبیل برای همیشه مسکوت شد

آواز بهاری «تکم چی» اردبیل برای همیشه مسکوت شد