مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 شهریور 1400 ساعت 08:402021-09-02بين الملل

هشدار پکن به واشنگتن: چین شوروی نیست


بر خلاف خصومت دائمی میان آمریکا و جماهیر شوروی، چین خواستار تقویت ارتباطات با آمریکا میان وزارتخانه های امورخارجه، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل خبرگزاری اسپوتنیک، سفیر چین در آمریکا از رهبران و متفکران واشنگتن به خاطر اشاره به رقابت آمریکا با چین به عنوان یک جنگ سرد جدید انتقاد کرد و این اقدام را یک سوء برداشت دانست.

کین گانگ، سفیر چین در آمریکا در رویدادی به میزبانی کمیته ملی روابط آمریکا-چین گفت: سیاست افراطی دولت پیشین آمریکا نسبت به چین باعث لطمه جدی به روابطمان شده و این اوضاع نه تنها تغییری نکرده بلکه ادامه پیدا کرده است.

کاخ سفید و پنتاگون تحت رهبری دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا یک تغییر استراتژیک گسترده از جنگ علیه ترور به سمت رقابت قدرت های بزرگ با روسیه و به ویژه چین را آغاز کرد که بر اساس آن چین بزرگ ترین تهدید برای برتری آمریکا در جهان تلقی شده است.

جو بایدن، رییس جمهور آمریکا که در ماه ژانویه زمام امور کشور را در دست گرفت، با افزایش تحریم ها علیه شرکت ها و مقامات چینی و همچنین با تلاش برای متحد کردن کشور های منطقه ای علیه چین به این رویکرد ادامه داده است.

بایدن در یکی از سخنرانی هایش در ماه آوریل در مقابل کنگره گفته بود که آمریکا برای در دست گرفتن قرن بیست و یکم با چین و دیگر کشور ها رقایت می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار پکن به واشنگتن: چین شوروی نیست

هشدار پکن به واشنگتن: چین شوروی نیست