مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 شهریور 1400 ساعت 08:552021-09-02اقتصادي

کشت زعفران در 31 هکتار از اراضی خدابنده


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه طی سنوات گذشته حدود 16 هکتار محصول زعفران در خدابنده کشت شده است، گفت: در سال جاری نیز حدود 15 هکتار به سطح زیر کشت این محصول در این شهرستان اضافه خواهد شد، - جواد تاراسی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: زعفران یکی از مهم ترین محصولات صادراتی ایران است که با تولید و صادرات آن همه ساله ارز قابل توجهی وارد کشور می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه زعفران به عنوان گرانترین محصول کشاورزی و ادویه ای جهان جایگاه ویژه ای در بین محصولات صنعتی و صادراتی ایران دارد، گفت: زعفران گیاهی چند ساله است یعنی هزینه و زحمت کشت آن در یک مرحله و محصول دهی آن طی چند سال متوالی صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه پرورش و برداشت این محصول، به نیروی انسانی زیادی نیاز داشته و این امر با شرایط زندگی اجتماعی روستاییان که خانواده های گسترده هستند همخوانی دارد، گفت: با توجه به شرایط اقلیمی استان طی چند سال گذشته، کشاورزان به سمت کشت محصولات کم آب بر از جمله زعفران اقدام کرده اند.

تاراسی با اشاره به اینکه کشت زعفران از برنامه های بلند مدت دولت در تغییر الگوی کشت و صرفه جویی در مصرف آب بخش کشاورزی است، ادامه داد: با توجه به اینکه زمان رویش گیاه زعفران در پاییز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت زعفران در 31 هکتار از اراضی خدابنده

کشت زعفران در 31 هکتار از اراضی خدابنده