مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 شهریور 1400 ساعت 10:052021-09-02پزشكي

واکسن عوارض کرونا را در زنان باردار کاهش می دهد


استفاده مداوم از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی با دیگران و پرهیز از شرکت در دورهمی های خانوادگی و اماکن شلوغ مدنظر زنان باردار قرار گیرد.

- رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه بوشهر گفت: واکسیناسیون کووید 19 بهترین روش برای کاهش عوارض دوران مادری و جنینی این بیماری در زنان باردار است.

عصمت حیدری روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: باتوجه به سرایت پذیری بالای ویروس دلتا ، مادران باردار برای حفظ سلامت خود و پیشگیری از ابتلا به این ویروس در خانه بمانند و در مکان های شلوغ و سفر و همچنین ارتباط با افراد مبتلا یا مشکوک به جد پرهیز کنند.

وی بر پرهیز مادران باردار از درمان های خودسرانه در صورت ابتلا به بیماری کووید 19 تاکید کرد و اظهارداشت: مادران باردار باتوجه به پیشرفت سریع سویه دلتا، در صورت داشتن علائم توسط متخصص داخلی یا عفونی معاینه شوند و اقدام های درمانی را شروع کنند.

حیدری گفت: درصورت داشتن علائم نظیر سرفه، تهوع و استفراغ، تنگی نفس، افزایش تعداد تنفس، درد در قفسه سینه، ضعف، خستگی شدید، گیجی و خواب آلودگی، کاهش سطح هوشیاری و حرکت جنین باید به مراکز درمانی مراجعه کنند.

وی بیان کرد: استفاده مداوم از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی با دیگران و پرهیز از شرکت در دورهمی های خانوادگی و اماکن شلوغ مدنظر زنان باردار قرار گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسن عوارض کرونا را در زنان باردار کاهش می دهد

واکسن عوارض کرونا را در زنان باردار کاهش می دهد