مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 شهریور 1400 ساعت 10:252021-09-02پزشكي

چالش کرونا برای مبتلایان اتیسم


امنیت جانی خود خانواده ها و فرزندانشان از همه چیز بالاتر است و اهمیت بیشتری دارد و اصلا نگران این موضوع که چرا مراکز تعطیل شده است، نباشند و در چنین شرایطی نه به خود و نه دیگر اعضای خانواده سخت نگیرند.

- انسیه جودکی روانشناس کودکان استثنایی به ایرنا گفت: کرونا همانقدر که انسان های غیر استثنایی را دچار مشکل کرده است، افراد با اختلال طیف اتیسم را نیز به سبب مشکلات وابسته به اختلال خود با مشکلات مضاعفی در زمینه آموزش مجازی و رعایت پروتکل های بهداشتی مواجه کرده است.

بارها از مسایل و مشکلاتی که کرونا برای گروه های مختلف جمعیتی نظیر سالمندان، افراد با نیازهای ویژه، زنان سرپرست خانوار و کودکان در زمینه های مختلف مثل تنهایی، بیکاری و آموزش به همراه آورده، صحبت شده است، این در حالی است که بحث و گفت و گوها در خصوص برخی افراد خاص مانند افراد دارای اختلال طیف اتیسم به سبب عدم آگاهی کارشناسان ومتخصصان از مشکلات این افراد مغفول مانده است.

عدم آگاهی از وضعیت این کودکان به این معنا است که گاه کادر درمان، پزشکان و مردم عادی از این افراد انتظار رفتارهایی دارند که از افراد معمولی دا رند، حال آنکه تقاضای انجام و بروز چنین رفتارهایی از این افراد، آنها را دچار مشکلات تنشی و تشویشی می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چالش کرونا برای مبتلایان اتیسم

چالش کرونا برای مبتلایان اتیسم