مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 شهریور 1400 ساعت 14:352021-09-02اجتماعي

شورای شهر به موضوع خروج کارخانه سیمان ورود کند


کارخانه سیمان شیراز با قدمت حدود 66 سال در کلانشهر شیراز از مهمترین منابع آلاینده هوای شیراز است که به ویژه سلامت ساکنین اطراف خود را به مخاطره انداخته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، حمید ظهرابی، در این باره اظهار داشت: چندین دهه است که موضوع انتقال این کارخانه در دست اقدام است اما به دلیل عدم هماهنگی دستگاه ها و نبود اراده لازم در مدیران، انتقال کارخانه سیمان با وجود اهمیت فراون عملی نشده است.

  وی افزود: با پیگیری های انجام شده در دو سال گذشته و فشار اداره کل حفاظت محیط زیست فارس و همچنین ورود دستگاه قضایی به مسئله و برخورد جدی انجام شده، تفاهم هایی برای تغییر کاربری اراضی کارخانه سیمان و تامین منابع مالی برای انتقال کارخانه از این محل انجام شده است اما انتظار می رود که شهرداری و شورای شهر با جدیت به موضوع ورود کرده تا کارخانه سیمان شیراز با فروش اراضی خود برنامه زمانبندی خروج این کارخانه را عملی و اجرا کنند.

ظهرابی ادامه داد: شهر شیراز همواره از نظر شاخص های کیفی هوا در مرز آلودگی قرار دارد و در اثر وزش ملایم ترین باد شاهد افزایش شدید غلظت گرد و غبار و افت شدید کیفیت هوای شیراز هستیم.

  مدیرکل محیط زیست فارس خاطر نشان کرد: با توجه به این نکته که وجود کارخانه سیمان و آلودگی برخاسته از محوطه این کارخانه، خطوط تول


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شورای شهر به موضوع خروج کارخانه سیمان ورود کند

شورای شهر به موضوع خروج کارخانه سیمان ورود کند