مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 شهریور 1400 ساعت 16:002021-09-03بين الملل

اولین واکنش ایران به درگیری در پنجشیر میان نیروهای مقاومت و طالبان


خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار کرد: مردم افغانستان شایسته دولتی مردمی و فراگیر هستند که بازتاب دهنده ترکیب جمعیتی و قومیتی این کشور باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ به نقل از ایرنا، سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به درگیری های پراکنده در پنجشیر افغانستان، همه طرف ها را به خویشتنداری و پایبندی به اصل گفت و گو برای حل و فصل اختلافات دعوت کرد و از گروه های افغانستانی خواست از به کارگیری مجدد خشونت و برادرکشی اجتناب کنند.

سعید خطیب زاده روز جمعه درباره تحولات این روزهای افغانستان و درگیری های پراکنده در پنجشیر، همه طرف ها را به خویشتنداری و پایبندی به اصل گفت وگو برای حل و فصل اختلافات و رسیدن به یک راه حل مرضی الطرفین دعوت کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با همه طرف ها در ارتباط مستمر بوده و تمامی مساعی خود را به کار گرفته تا رنج و درد مردم افغانستان به حداقل ممکن کاهش پیدا کند.

ما معتقدیم تنها از طریق گفت وگوهای اصیل بین الافغانی بدون حضور و مداخله کشورهای خارجی می توان به صلح و ثبات پایدار در افغانستان رسید.

خطیب زاده عنوان کرد: افغانستان امروز خسته از سال ها اشغال و جنگ و خشونت است و لذا همه گروه ها باید از به کارگیری مجدد خشونت و برادرکشی اجتناب کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولین واکنش ایران به درگیری در پنجشیر میان نیروهای مقاومت و طالبان

اولین واکنش ایران به درگیری در پنجشیر میان نیروهای مقاومت و طالبان