مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 شهریور 1400 ساعت 04:052021-09-04بين الملل

کپنهاگ: هیچ گونه دولت برآمده از طالبان را به رسمیت نمی شناسیم


همزمان با انتظار برای تشکیل کابینه دولت جدید در افغانستان، وزیر امور خارجه دانمارک طی سخنانی اعلام کرد که این کشور دولت برآمده از طالبان را به رسمیت نخواهد شناخت.

- به نقل از اسپوتنیک، یپه کوفود وزیر امور خارجه دانمارک اعلام کرد که کشورش هیچ گونه دولتی را از سوی طالبان به رسمیت نخواهد شناخت.

این در حالی است که دانمارک به عنوان یکی از شرکای مداخله نظامی 20 ساله اخیر در افغانستان به رهبری آمریکا، اولین کشور غربی محسوب می شود که به صراحت چنین اظهاراتی را مطرح کرده است.

کوفود در گفتگو با رسانه های محلی این کشور، اعلام کرد که دانمارک هیچ گونه دولت برآمده از طالبان را به رسمیت نمی شناسد و این در حالی است که گفته می شود که این گروه قرار است ترکیب دولت آینده افغانستان را به زودی اعلام کند.

رسانه های دانمارکی همچنین به نقل از وزیر امور خارجه این کشور مدعی شدند که مقامات دانمارک درباره این مسئله ابراز نگرانی کرده اند که مبادا پیشرفتی که طی دو دهه تلاش در افغانستان به دست آورده اند، پایدار نماند.

دیروز جمعه نیز، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در سخنانی اعلام کرد: به رسمیت شناختن طالبان موضوعی است که باید میان کشورهای عضو این سازمان مورد بحث قرار گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کپنهاگ: هیچ گونه دولت برآمده از طالبان را به رسمیت نمی شناسیم

کپنهاگ: هیچ گونه دولت برآمده از طالبان را به رسمیت نمی شناسیم