مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 شهریور 1400 ساعت 04:352021-09-04اقتصادي

کاهش کشت برنج در چهارمحال و بختیاری/تشویق مردم به تغییر الگوی کشت


دبیر انجمن برنج در حالی از درخواست برای عدم افزایش تولید برنج در چهارمحال و بختیاری خبر داده است که رییس سازمان جهاد کشاورزی استان از کاهش 60 درصدی تولید برنج در این استان می گوید.

- عطاالله ابراهیمی در گفت وگو با خبرنگار مهر ، با بیان اینکه در پنج هزار هکتار از اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری طی 10 سال گذشته برنج کشت شده است، اظهار کرد: سطح زیر کشت این محصول به دو هزار هکتار کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه 99.

7 درصد از این کشت ها در کنار رودخانه کارون انجام می شود، عنوان کرد: به دلیل خشک سالی و بحران آبی کشت برنج در کنار رودخانه زاینده رود انجام نمی شود.

رییس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه روش آبیاری این کشت ها به صورت پایاب است، تصریح کرد: کشت برنج در شهرستان های اردل و لردگان انجام می شود.

ابراهیمی ادامه داد: هیچ گونه نهاده دولتی به کشاورزانی که برنج کشت می کنند داده نمی شود.

وی به طرح های تشویقی برای تغییر الگوی کشت اشاره کرد و افزود: ارائه خدمات مکانیزه کشاورزی، پرداخت تسهیلات، تحویل کود و سم ازجمله طرح های تشویقی برای تغییر الگوی کشت است.

رییس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری فرهنگ سازی تغییر الگوی کشت را ضروری عنوان کرد و گفت: به منظور اجرای این مهم باید از ظرفیت مردمی و نهادهای مدنی استفاده کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش کشت برنج در چهارمحال و بختیاری/تشویق مردم به تغییر الگوی کشت

کاهش کشت برنج در چهارمحال و بختیاری/تشویق مردم به تغییر الگوی کشت