مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 شهریور 1400 ساعت 05:352021-09-04اقتصادي

سرمازدگی بهاره ترمز عملکرد انار ساوه را کشید/20 هزار تن محصول از بین رفت


مدیر جهادکشاورزی شهرستان ساوه گفت: سرمازدگی بهاره امسال سرعت عملکرد و تولید بیشتر انار در قطب تولید انار جهان را کاهش داد.

- حسن شریفی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به وقوع سرمای بهاره از تاریخ هشتم الی دهم فروردین ماه سال جاری در این شهرستان اظهار کرد: سرمای هوا در روزهای آغازین بهار سال جاری در مجموع 206 میلیارد و 805 میلیون تومان خسارت به باغ های ساوه وارد کرد.

وی بیشترین خسارت را متوجه انار به عنوان محصول شاخص این شهرستان دانست و افزود: بر اثر سرمازدگی بهاره به سه هزار هکتار از باغات انار، بین 40 الی 50 درصد خسارت وارد شد و افزون بر 20 هزار و 250 تن محصول انار در پی افت شدید دما تا منفی چهار درجه، از بین رفت.

وی با یادآوری ورود یک جبهه هوای سرد در آذرماه سال 1395 و نیز زمستان سال 1386 که منجر به کاهش محسوس دمای هوای کشور شد، اظهار کرد: بر اثر ورود این جبهه هوای سرد بخش اعظمی از باغات و مزارع کشور از جمله شهرستان ساوه که قطب کشاورزی استان مرکزی است، آسیب جدی دید و سرمازدگی آذرماه سال 1395 که تکرار خاطره تلخ سرمازدگی سال 1386 بود، منجر به کف بر شدن بیش از 90 درصد درختان انار این شهرستان شد و بالغ بر 532 میلیارد تومان به انارستان های ساوه خسارت زد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرمازدگی بهاره ترمز عملکرد انار ساوه را کشید/20 هزار تن محصول از بین رفت

سرمازدگی بهاره ترمز عملکرد انار ساوه را کشید/20 هزار تن محصول از بین رفت