مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 شهریور 1400 ساعت 05:552021-09-04اقتصادي

مصرف سوخت کثیف در نیروگاه ها افزایش یافت


افزایش قیمت گاز طبیعی مایع (LNG) موجب شده است نیروگاه ها در سراسر آسیا و خاورمیانه نفت کوره سولفور بالا (HSFO) را بیشتر از حد معمول بسوزانند تا پاسخگوی تقاضای بیشتر برای برق در ایام تابستان باشند.

- افزایش قیمت گاز طبیعی مایع (LNG) موجب شده است نیروگاه ها در سراسر آسیا و خاورمیانه نفت کوره سولفور بالا (HSFO) را بیشتر از حد معمول بسوزانند تا پاسخگوی تقاضای بیشتر برای برق در ایام تابستان باشند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حرکت به سمت استفاده از سوخت ارزانتر اما آلاینده تر HSFO مشکلات پیش روی کشورهای در حال توسعه را بارز می کند که با اقتصاد هزینه های پایین تر در برابر عمل به استانداردهای کاهش آلایندگی دست و پنجه نرم می کنند.

تحلیلگران می گویند تقاضای قوی برای این سوخت ممکن است پس از تابستان هم ادامه پیدا کند زیرا روند احیای اقتصاد جهانی از تبعات پاندمی ویروس کرونا سرعت می گیرد و قیمتهای جهانی LNG دو برابر میانگین قیمت سال 2020 می مانند.

سرنا هوانگ، تحلیلگر ارشد شرکت ورتکسا در آسیا با اشاره به تقاضای قوی برای برق در خاورمیانه، پاکستان و بنگلادش گفت: با گران شدن قیمت محموله های تک LNG از HSFO، نیروگاه ها در حد امکان به جای گاز از نفت کوره استفاده می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف سوخت کثیف در نیروگاه ها افزایش یافت

مصرف سوخت کثیف در نیروگاه ها افزایش یافت