مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 شهریور 1400 ساعت 07:452021-09-04سياسي

بیش از 11 هزار کودک قزوینی غربالگری بینایی شدند


11 هزار و 597 کودک قزوینی از ابتدای اردیبهشت ماه تاکنون غربالگری بینایی شده اند.

- ایسنا/قزوین مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: 11 هزار و 597 کودک قزوینی از ابتدای اردیبهشت ماه تاکنون غربالگری بینایی شده اند.

علیرضا وارثی با اشاره به غربالگری بینایی کودکان در قزوین، تصریح کرد: 60 هزار کودک مشمول طرح غربالگری بینایی هستند که تاکنون 11 هزار و 597 کودک غربالگری شدند، علت اصلی مراجعه نکردن برای غربالگری نگرانی خانواده ها از شیوع کرونا است که بااطلاع رسانی و آگاه سازی آحاد جامعه و اطمینان خاطر از امنیت کودکان تلاش می شود تا همه واجدان شرایط در این طرح شرکت کنند.

وی افزود: برنامه پیشگیری از تنبلی چشم و سایر اختلالات بینایی ویژه کودکان 3 تا 6 ساله از پانزدهم اردیبهشت ماه همزمان با سراسر کشور در قزوین آغازشده است، هم اکنون غربالگران در 55 پایگاه در سطح استان به صورت ثابت و به صورت سیار در سطح شهرها و روستاها کودکان را معاینه می کنند.

بنا بر اعلام روابط عمومی سازمان بهزیستی قزوین، مدیرکل بهزیستی استان قزوین اظهار کرد: غربالگری بینایی کودکان تا پایان سال ادامه دارد و تاکنون 987 کودک مشکوک شناسایی و جهت بررسی های تکمیلی به بینایی سنج ارجاع شده اند، در سال جاری مراکز مثبت زندگی به عنوان پایگاه ثابت غربالگری بینایی فعالیت می کنند و همچنین با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از 11 هزار کودک قزوینی غربالگری بینایی شدند

بیش از 11 هزار کودک قزوینی غربالگری بینایی شدند