مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 شهریور 1400 ساعت 08:402021-09-04اجتماعي

کاهش 50 درصدی زاد و ولد حیات وحش کاشمر/ قوانین شکار بازدارنده نیست


خشکسالی در سال جاری سبب کاهش 50 درصدی زاد و ولد حیات وحش در منطقه کاشمر و کوهسرخ شد.

- محمدجواد علیپور در گفت وگو با، با بیان این که کاهش بارندگی و به دنبال آن، کاهش تکثیر گونه های گیاهی منطقه منجر به کاهش زاد و ولد حیات وحش و پرندگان منطقه کاشمر و کوهسرخ شده است، اظهار کرد: در گونه کَل بز، قوچ و میش که جزو حیات وحش قالب منطقه است، درصد بالایی از میش ها آبستن نشدند و آن هایی که زاد و ولد داشته اند، دوقلوزایی در آن ها کاهش یافته است.

وی ادامه داد: در پرندگان نیز همین گونه بوده و گونه های کبک و تیهو تخم گذاری کمتری داشته اند، این مکانیسم حیوانات است که در سال های خشک، خود را در برابر خشک سالی و خطرات آن حفظ می کنند.

رییس اداره محیط زیست کاشمر با اشاره به این که آمارگیری حیات وحش در پاییز هر سال انجام و نسبت به سال قبل مقایسه می شود، خاطرنشان کرد: در سال جاری حدود 25 درصد از میش های بالغ آبستن نشده اند، هم‏چنین در سال های خشک به دلیل تغذیه کم، بره هایی با وزن کم و ضعیف به دنیا می آیند که عاملی بر افزایش تلفات بره ها در ماه اول شده است.

وی با بیان این که با توجه به عوامل و وضعیت موجود، تعداد بره ها در سال جاری 50 درصد کمتر شده است، تصریح کرد: منطقه حفاظت شده شهرستان های کاشمر و کوهسرخ دارای 75 هزار هکتار مساحت است که گونه های مختلف حیوانی را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 50 درصدی زاد و ولد حیات وحش کاشمر/ قوانین شکار بازدارنده نیست

کاهش 50 درصدی زاد و ولد حیات وحش کاشمر/ قوانین شکار بازدارنده نیست