مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 شهریور 1400 ساعت 12:152021-09-04اقتصادي

زمستان هم خاموشی داریم؟


صحبت های روز گذشته وزیر نفت درباره امیدواری برای تامین گاز در زمستان، نگرانی برای تامین برق زمستان را دو چندان کرد، هرچند که مدیرعامل شرکت برق حرارتی اعلام کرده که از ماه گذشته تدابیر برای تامین برق زمستان آغاز شده اما همچنان احتمال وقوع خاموشی زمستان وجود دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جواد اوجی - وزیر نفت - شامگاه پنجشنبه (11 شهریورماه) پس از نشست با مدیران صنعت نفت در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بر اهمیت پارس جنوبی به عنوان بزرگترین تأمین کننده گاز کشور تأکید کرد و گفت: امیدوارم با تمهیدات اندیشیده شده، زمستانی بدون چالش را سپری کنیم.

اما از زمستان سال گذشته خاموشی مهمان ناخوانده کشور شده است حتی پیش بینی می شود که زمستان امسال نیز خاموشی در تاریخ صنعت برق کشور ثبت شود، محسن طرز طلب - مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی درباره میزان آمادگی نیروگاه ها به ایسنا گفت: هر هفته و یا هر دو هفته یکبار جلساتی را با بخش های مختلف وزارت نفت برگزار می کنیم و در حال انجام هماهنگی هستیم که در زمستان پیش رو با مشکل مواجه نشویم و یا میزان مشکلات بسیار کم باشد.

وی با اشاره به وضعیت فعلی نیروگاه ها، اظهار کرد: درحال پر کردن ذخایر سوخت مایع نیروگاه ها هستیم تا اگر در زمستان با افت فشار گاز مواجه شدیم بتوانیم از سوخت مایع استفاده کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زمستان هم خاموشی داریم؟

زمستان هم خاموشی داریم؟