مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 شهریور 1400 ساعت 16:252021-09-04بين الملل

عراق به دنبال خرید سلاح های فرانسه و عقد قرارداد نظامی با پاکستان


کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق امروز، شنبه از تصمیم این کشور برای عقد قرارداد با فرانسه جهت دستیابی به هواپیماها و سلاح های دفاع هوایی خبر داد، - کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق امروز، شنبه از تصمیم این کشور برای عقد قرارداد با فرانسه جهت دستیابی به هواپیماها و سلاح های دفاع هوایی خبر داد، درحالی که نخست وزیر این کشور در سفر قریب الوقوعش به پاکستان راه های همکاری نظامی بین دو کشور را که شامل مسائل مختلف از جمله آموزش خلبانان عراقی است بررسی خواهد کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمد رضا آل حیدر، رییس کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق گفت، در جریان سفرهای مصطفی الکاظمی، نخست وزیر و جمعه عناد وزیر دفاع عراق به فرانسه یادداشت تفاهمی در زمینه انعقاد قرارداد خرید رادارهای شناسایی و سلاح های دفاع هوایی و نیز جنگنده های رافال و غیره امضا شد.

او در خلاصه گزارشی به خبرنگاران اشاره کرد، کمیته دفاع در پارلمان موضوع مبالغ مالی و سلاح هایی که در دهه های هشتاد و نود منعقد شده اند و عراق تاکنون آنها را تحویل نگرفته با نخست وزیر مطرح خواهد کرد.

به نقل از العربی الجدید، محمدرضا اشاره کرد: این مساله قبلا از سوی کمیته در جریان سفرش به فرانسه مطرح شده بود و همچنین در جریان سفر رییس کمیته دفاع فرانسه به عراق مطرح شد و امیدواریم به نتایجی در این باره


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عراق به دنبال خرید سلاح های فرانسه و عقد قرارداد نظامی با پاکستان

عراق به دنبال خرید سلاح های فرانسه و عقد قرارداد نظامی با پاکستان