مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 شهریور 1400 ساعت 04:252021-09-05بين الملل

پیام تسلیت نصرالله، حماس و دیگر طرف ها در پی درگذشت رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان


دبیرکل حزب الله، جنبش فلسطینی حماس و مقامات مختلف لبنان درگذشت رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان را تسلیت گفتند و وی را پشتوانه مقاومت، نماد همزیستی و دعوت به وحدت خواندند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، عبدالامیر قبلان رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان نیز در پی درگذشت شیخ قبلان آمده، وی نماد همزیستی، وحدت اسلامی و ملی بود.

نبیه بری نبیه بری رییس پارلمان لبنان نیز در پیام تسلیت خود گفت، شیخ قبلان تا نفس آخر برای دعوت به وحدت و کار صادقانه کوشید.

بری افزود، وی دوست مخلص امام موسی صدر و وفادار به شیوه و روش وی در اعتدال، همزیستی، مقابله با محرومیت و اشغالگری بود.

حسان دیاب حسان دیاب نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان هم گفت، لبنان امروز یکی از بارزترین نمادهای اعتدال، گفت وگو و همزیستی و وحدت را از دست داد.

سعدالحریری سعد الحریری نخست وزیر پیشین لبنان نیز تصریح کرد، با رحلت شیخ قبلام صفحه ای از صفحات رهبران معنوی و ملی که زندگی خود را وقف خدمت به لبنان و وحدت مردم آن کردند، بسته شد.

رایزن فرهنگی ایران عباس خامه یار رایزن فرهنگی ایران نیز در گفت وگویی رادیویی ضمن تسلیت گفت، شیخ قبلان یک شخصیت متمایز ملی و حامی گفت وگوی اسلامی-مسیحی، عضو مجمع تقریب بین المذاهب و نیز حامی مستضعفان و مسأله فلسطین بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیام تسلیت نصرالله، حماس و دیگر طرف ها در پی درگذشت رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان

پیام تسلیت نصرالله، حماس و دیگر طرف ها در پی درگذشت رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان