مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 شهریور 1400 ساعت 04:552021-09-05بين الملل

وزیر کشور عربستان سعودی از بغداد به دوحه رفت


وزیر کشور عربستان سعودی پس از سفر روز گذشته به بغداد، امروز وارد فرودگاه بین المللی دوحه شد تا با مقامات ارشد قطری دیدار کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، عبدالعزیز بن سعود بن نایف آل سعود وزیر کشور ، هنوز مشخص نیست که سفر وزیر کشور عربستان به دوحه چند روزه است.

در مراسم استقبال از او و هیأت همراهش در فرودگاه بین المللی دوحه، خالد بن خلیفه آل ثانی وزیر کشور قطر و شماری از مقامات ارشد این وزارت خانه حضور داشتند.

وزیر کشور عربستان سعودی در سایه بهبود روابط ریاض و دوحه پس از توافق نشست العلا در اوایل سال جاری میلادی به دوحه سفر کرده است.

در مراسم استقبال از عبدالعزیز بن سعود بن نایف، منصور بن خال بن عبدالله الفرحان آل سعود سفیر عربستان در دوحه نیز حضور داشت.

  چهار کشور عربی، عربستان سعودی، مصر، بحرین و امارات، در سال 2017 روابط دیپلماتیک خود با قطر را به بهانه حمایت این کشور از تروریسم قطع کردند و تمامی گذرگاه های زمینی، هوایی و دریایی را به روی این کشور بستند.

اما در تاریخ چهارم ژانویه 2021 ( 15 دی ماه 1399) و پس از گذشت حدود چهار سال از قطع روابط کشورهای یادشده، چهل و یکمین نشست سران شورای همکاری خلیج فارس به میزبانی عربستان سعودی در شهر العُلا در شمال غرب این کشور برگزار شد که این نشست به نشست آشتی چهار کشور عربستان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر کشور عربستان سعودی از بغداد به دوحه رفت

وزیر کشور عربستان سعودی از بغداد به دوحه رفت