مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 شهریور 1400 ساعت 05:152021-09-05اقتصادي

8500 نفر از عشایر آذربایجان غربی واکسن کرونا دریافت کردند


مدیرکل امور عشایری آذربایجان غربی گفت: تاکنون بیش از 8 هزار و 500 نفر از عشایر آذربایجان غربی در مقابل ویروس منحوس کرونا واکسینه شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازدر مناطق ییلاقی استان کند و ابتلاء به این بیماری در این مناطق خیلی کمتر گزارش شده است.

مدیرکل امور عشایری آذربایجان غربی جمعیت عشایری استان را بیش از 20 هزار و 400 خانوار اعلام و تصریح کرد: آذربایجان غربی با بیش از 104 هزار نفر جمعیت بعد از استان های خوزستان و فارس سومین استان عشایری کشور است.

ناجی جمعیت دامی عشایر استان را بیش از 2 میلیون واحد دامی اعلام کرد و گفت: عشایر استان سالانه 60 هزار تن شیر و محصولات لبنی تولید می کنند که از این نظر در کشور رتبه اول را دارند.

وی از تولید 22 تا 25 درصد پروتیین استان با تلاش عشایر خبر داد و افزود: عشایر استان سالانه بیش از 15 هزار تن گوشت قرمز، 230 هزار تن سایر محصولات کشاورزی و 20 هزار متر مربع انواع فرش، گلیم و جاجیم و سایر صنایع دستباف را تولید و به بازار مصرف عرضه می کنند.

ناجی مهمترین مشکل عشایر استان را وقوع خشکسالی وتامین آب دانست و افزود: امسال برای تأمین منابع آب و نیاز عشایر استان به آب 31 میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات ملی و استانی اختصاص یافته است که هفته آینده موافقت نامه آن به امضا می رسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

8500 نفر از عشایر آذربایجان غربی واکسن کرونا دریافت کردند

8500 نفر از عشایر آذربایجان غربی واکسن کرونا دریافت کردند