مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 شهریور 1400 ساعت 05:402021-09-05اقتصادي

ایمنی حین کار محدود به مشکلات بعد از حادثه نیست


صنعت ساختمان، حادثه خیزترین صنعت کشور است؛ 46درصد حوادث صنایع در ایران مربوط به صنعت ساختمان است و 70درصد این حوادث منجر به فوت می شوند.

این آماری است که پویا صافی، مشاور HSEصنایع و پروژه ها در کارگاهی آموزشی با موضوع ارزیابی ریسک در سیستم مدیریت HSE که در روز 12 شهریور برگزار شد، به آن اشاره کرده و درباره آن توضیح داد: بر اساس گزارشات و بررسی های سازمان جهانی کار اگر یک نیروی انسانی حادثه ببیند و برای استراحت پزشکی به منزل برود، در صورتی که حتی از نیروی جایگزین استفاده شود باز هم 4درصد، ناخالصی تولید به دنبال خواهد داشت که معادل میلیاردها ریال ضرر سالانه به تولید کشور خواهد بود پس لازم است که HSE و تولید همبستگی داشته باشند و HSE را صرفا به مشکلات پس از حادثه محدود نکنیم.

چهره های خطرخطرات به صورت کلی به انواع خطرات شیمیایی، فیزیکی، بیولوژیکی، روانی و اجتماعی، ارگونومیکی،مکانیکی و خطرات طبیعی دسته بندی می شوند.

بسیاری از این خطرات همچون خطرات شیمیایی به سادگی با نرم افزارهای میزان خطر آنالیز می شوند ولی آنچه که در این میان از آن غافل شده اند خطرات روانی و اجتماعی است که نیاز به حضور دائمی یک روانشناس برای مجموعه وجود دارد که می توانیم بگوییم در ایران هیچ سازمانی به این دسته از خطرات توجهی ندارد حتی کمتر دیده می شود در صورت فو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایمنی حین کار محدود به مشکلات بعد از حادثه نیست

ایمنی حین کار محدود به مشکلات بعد از حادثه نیست