مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 شهریور 1400 ساعت 05:502021-09-05سياسي

لزوم مردم محور بودن طرح های هادی روستایی


برای ایجاد توسعه پایدار در روستاها باید طرح های روستایی مردم محور بوده و سیاست پایین به بالا اتفاق بیفتد یعنی نظام مشارکتی باشد.

- لزوم مردم محور بودن "طرح های هادی" برای توسعه پایدار روستاها ایسنا/مازندران یک استاد دانشگاه گفت: برای ایجاد توسعه پایدار در روستاها باید طرح های روستایی مردم محور بوده و سیاست پایین به بالا اتفاق بیفتد یعنی نظام مشارکتی باشد.

محمدرضا اورمزدی در خصوص توسعه پایدار در مناطق روستایی ایران اظهار کرد: با توجه به نقش غیرقابل انکار روستاها در تامین امنیت غذایی کشور، همواره این مناطق به عنوان یکی از مهم ترین محورهای اهداف توسعه پایدار مدنظر قرار دارند.

وی تصریح کرد: بر اساس تحقیقات و مطالعات انجام شده ریشه وضعیت بسیاری از نابسامانی اقتصادی و اجتماعی روستا به مشکلات اجتماعی فرهنگی بر می گردد.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: در اقتصاد روستا، فعالیت کشاورزی، معیشتی و دامپروری که در آن اتفاقی می افتد تحت تأثیر سیاست های کلان و ملی است که متاسفانه بعضی ازاین سیاست ها ناکارآمد هستند.

اورمزدی به نقل از مراکز تحقیقاتی به ویژه مرکز پژوهش های مجلس و مراکز آمار ایران در مورد وضعیت مناطق روستایی ایران،گفت: متوسط فاصله درآمدی خصوصاً بین شهرها و روستا طی 15 سال اخیر بیش از 90 درصد شده است که تقریبا 9 دهک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم مردم محور بودن طرح های هادی روستایی

لزوم مردم محور بودن طرح های هادی روستایی