مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 شهریور 1400 ساعت 06:102021-09-05اقتصادي

مشاغل خانگی باید به سمت اقتصاد کلان سوق داده شود


عضو هیات علمی دانشگاه کردستان گفت: نگرش در مشاغل خانگی باید از حالت ترحمی به الزامی در سیستم اقتصادی تغییر یابد و همچون ماباقی مشاغل باید جایگاه مطلوبی برای آن تعریف شود چرا که با تحقق این مهم بیکاری در جامعه تعدیل می شود.

- ایسنا/کردستان عضو هیات علمی دانشگاه کردستان گفت: نگرش در مشاغل خانگی باید از حالت ترحمی به الزامی در سیستم اقتصادی تغییر یابد و همچون ماباقی مشاغل باید جایگاه مطلوبی برای آن تعریف شود چرا که با تحقق این مهم بیکاری در جامعه تعدیل می شود.

حامد قدرزاده امروز یکشنبه (14 شهریورماه) در وبینار تخصصی اقتصاد و بازار تولیدات مشاغل خانگی که به همت واحد اشتغال جهاددانشگاهی استان کردستان برگزار شد، اظهار کرد: فعالیت های مشاغل خانگی با وجود تولید ارزش در جامعه، در محاصبه درآمد ناخالص ملی وارد نمی شود.

وی افزود: بالا بودن هزینه های ثابت در محیط های رسمی اقتصادی، فاصله زمانی و یا فراغت کسانی که مشغول به کار در منزل هستند، از دلایل اصلی ظهور مشاغل خانگی است.

این اقتصاددان با تاکید بر اینکه مشاغل خانگی صرفا برای بانوان نیست، بیان کرد: سرپرست خانوارهایی هستند که هنوز درآمد اقتصادی پایدار و مناسبی ندارد، چرا که در فرهنگ غالب ما وظیفه کسب درآمد بر عهده مرد است، اما در ادبیات اقتصادی، زنان یکی از بنیان های اصلی تولید ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشاغل خانگی باید به سمت اقتصاد کلان سوق داده شود

مشاغل خانگی باید به سمت اقتصاد کلان سوق داده شود