مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 شهریور 1400 ساعت 08:102021-09-05بين الملل

مروری بر یک تجاوز هوایی در جنگ تحمیلی


کاروان نفت کش های کویتی در 14 شهریور اقدام به عبور از تنگه هرمز کردند که به دلیل وضعیت شکننده ناشی از جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، کاروان مذکور توسط ناوچه های ایرانی تحت تعقیب قرار گرفتند و در مقابل نیز کشتی های بیشتری از طرف آمریکا به منطقه اعزام شدند.

- کاروان نفت کش های کویتی در 14 شهریور اقدام به عبور از تنگه هرمز کردند که به دلیل وضعیت شکننده ناشی از جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، کاروان مذکور توسط ناوچه های ایرانی تحت تعقیب قرار گرفتند و در مقابل نیز کشتی های بیشتری از طرف آمریکا به منطقه اعزام شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روز 14 شهریور ماه سال 1366 بود که هواپیماهای عراق به حریم هوایی شهرهای اسلام آباد غرب، اهواز، سرپل ذهاب و حمله به پادگان ابوذر حمله کردند، به دنبال آن سفیران پنج کشور عضو دائمی شورای امنیت خواستار اقدام فوری این شورا جهت اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از حملات موشکی شدند.

در همین روز سفیر عراق در بحرین طی اظهار نظری مدعی شد ایران می خواهد از نام بردن کشوری که موشک کرم ابریشم را تحویل داده ، خودداری کند.

پیرو صحبت های سفیر عراق، سخن گوی وزارت امور خارجه چین نیز اعلام کرد ما نمی توانیم کشوری که موشک های کرم ابریشم را در اختیار ایران قرار داده، شناسایی کنیم .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مروری بر یک تجاوز هوایی در جنگ تحمیلی

مروری بر یک تجاوز هوایی در جنگ تحمیلی