مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 شهریور 1400 ساعت 08:302021-09-05سياسي

ایران و تحرکات آمریکا در منطقه؛ برجام گامی متزلزل - بخش اول


با توجه به روندهای در حال ظهور می توان شکل گیری ائتلاف هایی را پیرامون جمهوری اسلامی ایران مشاهده کرد که با هدایت و پشتیبانی آمریکا با هدف انزوای ایران و حذف مزیت های راهبردی تهران در مناطق پیرامونی طراحی شده است.

- حسن شکاری کارشناس مسائل اورآسیا در یادداشتی که در اختیار دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس قرار داد، به رویکرد ایالات متحده آمریکا و شکل گیری ائتلاف هایی علیه ایران در منطقه پرداخت.

در این یادداشت آمده است: عملکرد ایالات متحده آمریکا در دست کم تاریخ یک سده اخیر این کشور بیانگر این بوده است که استراتژی کلان آن، همواره فراتر از دغدغه در خصوص امنیت فیزیکی ، ایجاد یـک نظام جهانی مطلوب آمریکایی بوده است.

در حالی که در ابتدای دهه 1990، آمریکایی از فروپاشی رقیب نظامی و ایدئولوژیک خویش خوشحال بودند، بر این واقعیت نیز آگاه بودند که این تک قطبی نظام بین الملل مبتنی بر قدرت هژمون ایشان میان پرده ای بیش نخواهد بود مگر اینکه استراتژیست ها و سیاستگذاران آمریکایی، با طراحی راهبردهایی، مانع از کنشگری بازیگران مستقل و تهدیدکننده هژمونی آمریکایی شوند که طبیعتاً در صدر فهرست این بازیگران چین، روسیه و ایران قرار داشته و دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران و تحرکات آمریکا در منطقه؛ برجام گامی متزلزل - بخش اول

ایران و تحرکات آمریکا در منطقه؛ برجام گامی متزلزل - بخش اول