مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 شهریور 1400 ساعت 11:002021-09-05اقتصادي

پیش بینی تولید 5785 تن گردو در استان سمنان


مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: پیش بینی می شود امسال پنج هزار و 785 تن گردو از باغ های این استان برداشت شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان، مهدی قراییان بعدازظهر امروز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: سطح زیر کشت گردو در استان سمنان سه هزار و 552 هکتار است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بیان کرد: پیش بینی می شود امسال پنج هزار و 785 تن گردو از باغ های این استان برداشت شود.

وی به ارقام گردوی کشت شده در باغ های استان سمنان نیز اشاره کرد و گفت: عمده ارقام بومی شهمیرزاد بوده و کشت ارقام پیوندی دیرگل نیز در استان توسعه یافته است.

قراییان افزود: عمده باغ های گردو در شهمیرزاد و ییلاقات اطراف آن است؛ اما باغ های گردو در شاهرود و پشت بسطام، کلاته و آستانه در دامغان هم وجود دارد.

وی با بیان اینکه به طور عمده گردو در مناطق شمالی و کوهپایه ای استان سمنان بیشتر کشت می شود، اضافه کرد: گردوی این استان علاوه بر مصرف داخل به سایر استان ها نیز ارسال می شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان درباره زمان برداشت این محصول نیز عنوان کرد: برداشت گردو در این استان از نیمه شهریورماه آغاز شده است و تا اوایل مهرماه ادامه دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی تولید 5785 تن گردو در استان سمنان

پیش بینی تولید 5785 تن گردو در استان سمنان