مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 شهریور 1400 ساعت 13:552021-09-05پزشكي

آغاز غربالگری بینایی کودکان در مراکز مثبت زندگی


سرپرست پیشگیری بهزیستی استان زنجان گفت: غرباگری بینایی کودکان در مراکز مثبت زندگی بهزیستی انجام می شود.

- سکینه بیگلری امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: برنامه غربالگری تنبلی چشم در همه شهرها و روستاها اجرا می شود و معاینه چشم کودکان که قبلا در مهدهای کودک اجرا می شد در حال حاضر توسط مراکز مثبت زندگی انجام می شود.

سرپرست پیشگیری بهزیستی استان زنجان گفت: هر کودک سه تا 6 سال باید حداقل سه بار طی این دوران از نظر سلامت بینایی سنجش شود و ممکن است کودک چهارساله ای که سال قبل از نظر بینایی سالم تشخیص داده شده در سال بعد به عنوان فرد مبتلا به تنبلی چشم شناخته شود پس مراجعه کودک در طول سه سال الزامی است.

وی با بیان اینکه علاوه بر 40 مرکزمثبت زندگی دو پایگاه نیز در سطح استان، غربالگری بینایی کودکان را انجام می دهند، تصریح کرد: برنامه پیشگیری از تنبلی چشم همه ساله از اول آبان ماه در سراسر کشور اجرا می شد، سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا  تیرماه  و امسال نیز از نیمه اردیبهشت تا پایان سال در پایگاه های سنجش بینایی و تمامی مراکز مثبت زندگی در سطح استان اجرا می شود.

بیگلری خاطر نشان کرد: در سال گذشته با اجرای برنامه غربالگری بینایی کودکان سه تا 6 سال، 37 هزار و 458 کودک غربال و از نابینایی 330 کودک پیشگیری شده است و 117 کود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز غربالگری بینایی کودکان در مراکز مثبت زندگی

آغاز غربالگری بینایی کودکان در مراکز مثبت زندگی