مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 شهریور 1400 ساعت 04:452021-09-06اقتصادي

پیش بینی تولید 10 هزار تن کلزا در همدان


مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: پیش بینی می کنیم در سال زراعی جاری 10 هزار تُن کلزا در استان تولید شود.

- ایسنا/همدان مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: پیش بینی می کنیم در سال زراعی جاری 10 هزار تُن کلزا در استان تولید شود.

علی بایگانه در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه در موضوع روغن بیش ا ز 90 درصد به واردات وابستگی داریم، اظهار کرد: در سال های اخیر وزارت جهاد کشاورزی فعالیت خود را در مورد خود اتکایی روغن و توسعه کشت دانه های روغنی به ویژه کلزا شروع کرده است.

وی ادامه داد: کلزا بیش از 45 درصد روغن دارد و در مواردی مانند تغذیه دام، حاصلخیزی خاک و کنترل بیماری های گندم که در تناوب با کلزار قرار می گیرد بسیار مؤثر است، علاوه بر این در پایداری غلات نیز مدنظر جهاد کشاورزی است و در این راستا سال زراعی گذشته هزار و 300 تُن دانه روغنی با قیمت تضمینی 11 هزار تومان در استان تولید و به کارخانه روغن کشی نهاوند تحویل داده شد.

بایگانه با اشاره به اینکه استان همدان پتانسیل تولید بالاتر از این مقدار را دارد، تصریح کرد: سابقه تولید بیش از 9 هزار تُن کلزا را در استان داریم اما متأسفانه در سال های اخیر به دلیل مسائل اقتصادی رغبت کشاورزان به کشت کلزا کاهش پیدا کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی تولید 10 هزار تن کلزا در همدان

پیش بینی تولید 10 هزار تن کلزا در همدان